Knihtisk

Knihtisk

Knihtisk – Knihtiskem rozumíme tisk z výšky vynalezený Johannem Gensfleischem, zvaným Guttenberg, kolem roku 1440.

knihtiskKlasický knihtisk znamenal odlévání jednotlivých liter, jejich sazbu (nejdříve ruční, později strojovou) a samotný tisk (nejdříve pomocí jednoduchého vinařského lisu, později na dokonalejších strojích). Do Čech se knihtisk dostal ještě před rokem 1468, kdy byla v Plzni neznámým tiskařem vytištěna první kniha, Kronika Trojánská.

 

Dnešní knihtisk je zpravidla z pevné tiskové formy. Dříve bývaly knihtiskové štočky, tedy podklady pro tisk obrázků, ať pérovek (kreseb zhotovených původně perem) či autotypických (tímto termínem se označují obrázky, například fotografie, u nichž jsou jednotlivé odstíny barvy nahrazeny velikostí tiskového bodu a poměr potištěné a nepotištěné plochy nám díky nedokonalosti lidského oka dává dojem plynulých přechodů z tmavých do světlých partií obrázku), převážně na bázi zinku, dnes převládají polymerové štočky.

Knihtisk je obzvláště vhodný pro jednobarevný tisk (nejčastěji černou barvou), například potisk obálek, tisk vizitek a podobně. Štočky obdobné těm pro knihtisk se rovněž používají pro výrobu slepotisku.

Možnosti a uplatnění knihtisku v poslední době klesají, i když je tato technologie v některých jednotlivých případech cenově výhodná. Působnost knihtisku  se pomalu přesouvá do speciální polygrafické oblasti – tou je například zhotovování výseků zejména pro účely obalové techniky, částečně i v reklamě a propagaci.

Hledáte zajímavé a originální dárky nebo reklamní předměty a potřebujete poradit? Prosím kontaktujte nás nebo nám pošlete poptávku na Vaše firemní dárky, rádi s Vámi vybereme to pravé. Potiskem můžete označit textil, různé reklamní předměty, hrnečky, termosky, kalendáře, bloky,  diáře a jiné vybavení do kanceláře, nebo cukrovinky a mnoho dalších předmětů včetně It darů a elektroniky.

 


knihtiskSladkosti v reklamě

Cukrovinky lze brandovat, potisknout, od 1 barvy, je možné použít různé tiskové technologie.

 


Poptávka