Digitální tisk

Za „klasický“ digitální tisk jsou dnes považovány dvě technologie.

První je tisk z pevného toneru podobného tomu v laserových tiskárnách (technologie vyvinutá belgickou firmou Xeikon).

Druhý pracuje se speciálně vyvinutým tekutým inkoustem (patentovaná technologie Elektro Ink izraelské firmy Indigo).

V obou případech se tisková forma tvoří elektrostatickým nábojem na hladkém tiskovém válci. Barva citlivá na elektrický náboj je potom přitahována k tisknoucím místům válce, kde se zachytí a později stejným způsobem přenese na papír (případně na syntetickou fólii). Potiskované médium musí mít ovšem v daném okamžiku rovněž přesně stanovený náboj. Z toho plyne, že technologie digitálního tisku je poměrně náročná, a není divu, že se zatím nenašla další firma, která by vyvinula podobné zařízení.

Technologie digitálního tisku používá tisk pomocí čtyř základních barev CMYK. V případě strojů Indigo je rovněž možné použít i přímé barvy; vzhledem k tomu, že tyto přímé barvy není možné míchat jednoduchým způsobem, zůstávají poměrně drahou a málo využívanou variantou tisku.

Stroje využívající technologii Xeikon jsou koncipovány jako kotoučové, stroje Indigo tisknou na jednotlivé archy papíru. Největší výhodou digitálního tisku je pravděpodobně skutečnost, že „tisková forma“ se tvoří pro každou kopii znovu. Je proto možné, aby se jednotlivé kopie od sebe lišily, a to někdy i dost výrazně. Toho využívá metoda tisku personalizovaných dokumentů (např. dopis, který má uvedenu adresu a jméno zákazníka, tedy údaje, které se na každém tisku mění).


Technologie digitálního tisku- Xeikon


 Technologie digitálního tisku - Indigo


digitální tiskPAPÍROVÉ DARY A DÁRKY-Praktické pozornosti nejen na každý stůl!

Reklamní předměty pro kancelář


digitální tiskReklamní předměty jsou skvělou propagační pomůckou pro firmy. Pro Vaši firmu či klienta můžete vybírat z tisíce a tisíce předmětů.

 

 

Reklamní předměty všeho druhu
 

digitální tisk

Reklamní předměty – gastronomie a stravování - Nejrůznější reklamní papírové obaly na potraviny
 
 
 
 

Poptávka je první krok k úspěchu.